Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom

Metodická príručka pre učiteľov 1. – 4. ročníka ZŠ

Druhé, prepracované a doplnené vydanie

Ľudmila Bistáková-Weissová

Cena: 7,75 € (233,50 Sk)

Do košíka - Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom

 

Vydavateľ: Pedagogické vydavateľstvo Didaktis

Rok vydania: 2007

ISBN: 80-89160-44-1

Jazyk: slovenský

Počet strán: 104

Väzba: brožovaná

Rozmery: B5 (17 x 24 cm)

Praktická príručka obsahuje veľa cenných rád, zásad a odporúčaní, ako postupovať pri tvorbe slovného hodnotenia na 1. stupni ZŠ, ako aj štylizačné pomôcky zoradené podľa ročníkov.

  • Nápad pomôcť a zjednodušiť prácu slovne hodnotiacim učiteľom poskytnutím rozsiahlej zásoby slov, slovných spojení a viet, ktoré môžu použiť, keď chcú pozitívnym spôsobom ohodnotiť prácu žiakov na rôznej vedomostnej úrovni, autorka v 2. vydaní zdokonalila doplnením o nové vety a slovné spojenia.
  • Nové je aj usporiadanie štylizačných pomôcok do prehľadných blokov, kde si učiteľ môže veľmi rýchlo vyhľadať vhodnú formuláciu.
  • Text príručky autorka doplnila nielen o vysvetlenie častých chýb vyskytujúcich sa v slovných hodnoteniach, ale najmä o návrhy a odporúčania, ako ich odstrániť.
  • Okrem novej príjemnej grafickej úpravy je prínosom doplneného vydania aj rozšírenie obsahu o ďalšie autentické vysvedčenia, názory slovne hodnotených žiakov a ich rodičov na slovné hodnotenie a pohľad autorky na niektoré mýty o slovnom hodnotení.

Príručka je určená učiteľom, ktorí používajú slovné hodnotenie, ale aj tým, ktorí sa pre tento spôsob hodnotenia len rozhodujú, pretože ich povzbudí a zároveň im poskytne všetko, čo k slovnému hodnoteniu potrebujú.

Publikáciu odporúča Ministerstvo školstva SR ako alternatívnu metodickú príručku na slovné hodnotenie žiakov na prvom stupni základnej školy.


Formulár žiackej knižky na stiahnutie:

ziacka_knizka.pdf
Formulár informačného záznamu na stiahnutie:
informacny_zaznam_1. polrok.pdf
informacny_zaznam_2. polrok.pdf


Názory slovne hodnotených žiakov a ich rodičov:
  • Patrícia P., v súčasnosti štvrtáčka hodnotená známkovaním, slovne bola hodnotená v 2. a 3. ročníku ZŠ:

„Na slovnom hodnotení sa mi páčilo, že keď som dostala zápis do žiackej knižky, nedeptalo ma to. Akonáhle sme prešli na známky, nemám s tým problém, ale bojím sa, aby som nedostala zlú známku. Slovné hodnotenie sa mi páčilo, aj mojim rodičom.“

  • Matka žiačky:

„Slovné hodnotenie sa mi zdalo viac komplexné. Malo širší záber, viac sme sa z neho dozvedeli. Pre deti je toto hodnotenie menej stresujúce, viac motivujúce, hlavne v nižších ročníkoch.“

  • Kristína D., ôsmačka, slovne hodnotená v 1. až 4. ročníku ZŠ:

„Slovné hodnotenie mi vyhovovalo, nemusela som sa báť. Aj teraz by som ho niekedy mala radšej, keď sa mi niečo nepodarí.“

  • Matky žiačky:

„Kristínka sa dobre učí, nosí jednotky. Tak je nám jedno, ako je hodnotená. Ale keď mala slovné hodnotenie, dozvedeli sme sa viac o tom, čo sa má doučiť.“

Ukážky z knihy

Ľudmila Bistáková-Weissová - Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom Ľudmila Bistáková-Weissová - Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom Ľudmila Bistáková-Weissová - Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom Ľudmila Bistáková-Weissová - Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom Ľudmila Bistáková-Weissová - Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom

Názory na knihu

Poznáte tento produkt? Tak neváhajte, napíšte vlastný komentár a podeľte sa s ostatnými o váš názor.

Žiadne názory k tomuto produktu nie sú dostupné.
Buďte prvý, kto napíše komentár k tomuto produktu!

Pošli priateľovi

Poznáte niekoho, kto má o tento produkt záujem? Pošlite mu e-mail s odkazom na produkt!

Meno odosielateľa:
E-mail odosielateľa:
 
Meno adresáta:
E-mail adresáta:
 
Poznámka: